També a distància, les opinions compten més que mai

Al decidir qui compra, els consumidors tendeixen a confiar, principalment, en altres consumidors. Les dades estimen que el 92% dels consumidors B2B són més propensos a comprar en una empresa després de llegir una valoració positiva sobre ella.

Si tens en compte la teva pròpia experiència, segur que et ve a la ment algun exemple. Al pensar a quin restaurant et ve de gust anar, quin producte vols comprar online, quin servei contractaràs….et conformes amb les promeses de l´empresa proveïdora o et deixes convèncer per les ressenyes d’altres clients com tu? Exactament per això és important que el teu negoci traslladi la veu dels teus clients (i no només la dels teus venedors) per convèncer als leads, fent servir experiències positives per atraure a nous clients.

Avui en dia, moltes empreses esgrimeixen una excusa per no recopilar ressenyes i testimonis…..

”Tot el món està teletreballant, com se suposa que aconseguiré el seu feedback?”

Com la majoria de les excuses, no és un bon motiu per desatendre una cosa tan important. Per molt que la feina a distància hagi crescut notablement, no has de renunciat a tota la teva concepció del marketing.
Simplement has d´adaptar les teves estratègies anteriors a la nova situació. L’eina més important que tens al teu abast per bregar amb aquest panorama és la videoconferència. Insisteixo: quan es tracta de construir la confiança dels teus clients, res és més efectiu que veure i escoltar a un altre client parlar del teu negoci amb satisfacció. I una forma senzilla d´aconseguir aquests testimonis és senzillament videotrucar al teu client.

Sí, en serio: només has de programar una videotrucada amb el teu client i fer-li unes breus preguntes. Això és tot el que fa falta per aconseguir un videotestimoni en l’era digital! La majoria de sistemes de videotrucades, com Wildix, inclouen una pràctica funció de gravació per tal que puguis guardar ràpidament arxius de vídeo amb finalitats comercials o publicitaris.

D’alguna manera, obtenir testimonis a distància és fins i tot més important per als consumidors d’avui en dia. Cada vegada més persones treballen a distància, pel que resulta molt proper poder veure a d’altres consumidors com nosaltres que també treballen lluny de la seva oficina; una manera d’empatitzar amb la teva clientela i mostrar que molta gent en la seva situació ja està confiant en la teva empresa!!!! (Pren nota: fins i tot els anuncis gravats de manera professional tenen en compte les mascaretes i l´entorn de feina domèstic).

I si no pots gravar una videotrucada? Aleshores programa una trucada de veu. Amb un sistema VoIP com Wildix, gravar una trucada de veu és fins i tot més senzill que gravar un vídeo. Et permet recollir les paraules del teu client i posteriorment fer-les servir per doblar una pista de vídeo. És més, si no et planteges recórrer al vídeo, les gravacions de veu et permeten extreure les cites exactes dels teus clients i utilitzar-les en exemples reals, fullets i altres elements publicitaris.

Parlant de textos publicitaris…

quan no et queda una altra opció, no és una mala opció recórrer als testimonis dels teus clients per correu electrònic. Si, no té el mateix toc familiar ni la instantaneïtat dels vídeos, però segueix sent un bon recurs per fer arribar una recomanació a la ment del consumidor potencial. Quan fins i tot les reunions virtuals són impossibles amb els teus clients, demanar-los que escriguin només unes paraules de reconeixement pot marcar la diferència.

No permetis que els confinaments i les oficines tancades es converteixin en una excusa per no donar veu als teus clients. Els teus clients fan servir la tecnologia en totes les situacions i continuen avançant: només necessites fer el mateix que ells per crear una publicitat efectiva.

Posts similars